Formába akarod hozni magad tavaszra?

Nem csupán alakformálás céljával érdemes a gyönyörű évszakot tisztítókúrával, diétával kezdeni! Hogy újult erővel küzdj, és könnyen vedd az akadályokat, nem kell mást tenned, csak egy kicsit több figyelmet szentelned magadra. Nem is olyan rossz feladat…

Miért szükséges a kúra?

Ahogyan a tél kezdetén felvértezted magad a betegségek ellen, éppen olyan fontos, hogy felkészítsd tested a tavasz érkezésére is! A napfény és az idénygyümölcsök hiánya az energiaraktárak kiürüléséhez vezet. Ez nem csak fáradékonyságot, rossz hangulatot okoz, hanem akár hajhullást vagy bőrkiütéseket is. Most megtudhaod, mit tégy, hogy ne veszíts lendületedből.

Tedd magát boldoggá!

Ne ijedj meg, hisz a tavasz a feltöltődés, az életkedv és az energia szezonja, nem a szigorú szabályoké! Néhány egészségtelen élelmiszernek kell csak búcsút mondanod, ám kárpótlásul kapsz néhány tippet, milyen egészségesebb, mégis ugyanolyan finom rokonát válasszd! Fektess nagy hangsúlyt a vitaminpótlásra! Kezdeti roborálásként szedhetsz étrend-kiegészítőket, hogy megadja az első impulzust tested tavaszi nagytakarításához. A piruláknál azonban jobb megoldást nyújt, ha az összetett szénhidrátok (tésztafélék, rizs, burgonya) helyett zöldségekre alapozzod étrendjed! Sokan elfelejtik, hogy nem csak köretként fogyaszthatóak! Bármelyikük lehet remek alapanyag egy ízletes uzsonnához, vagy egy nassolás helyettesítésére is. Kóstoltad már a brokkolit, karfiolt, karalábét, vagy a cukkinit nyersen, felaprózva? Kár bajlódni a párolással, anélkül is mennyei csemege! Nem kell lemondani a tévénézés közbeni nassolásról sem, de ha édességek, sós snackek helyett egy szál sárgarépát rágcsálsz, máris sokat tettél az egészségedért! A zöldségekben lévő rostok nem csak az emésztésben segítenek, a fogakat is tisztítják.

Szépülj kívülről is!

A zöldségek ebben is segítségedre lesznek! Hidratáló krémek helyett szavazz most a kígyóuborkára! Vékonyra szelve kényeztető arcpakolást varázsolhatsz belőle pillanatok alatt! Mi a helyzet a gyümölcsökkel? Igen nagy tévhit, hogy kilószámra lehet enni mindegyiket! Némelyiknek igen magas a szénhidráttartalma. Mégsem tiltólistás nyalánkságok, mert a gyümölcscukor a konyhában használatos répacukornál tartósabb teltségérzetet, jóllakottságot ad. Ügyelj, hogy ne ess túlzásba, de fogyasszd őket nyugodtan! Ha egy-egy kalóriadúsabb édesség-élményre vágysz, például banánra, vágd apró szeletekre, és osszd el több részre! Örökre felejtsd el azonban az édes lében eltett befőtteket, konzerveket, hozzáadott cukorral készített dzsemeket, lekvárokat! A zsírpárnák elleni küzdelem élharcosa, a friss ananász bármikor fellelhető a nagyobb áruházak polcain!

Befőzésre készülsz?

Hagyjd el a hozzáadott cukrot! Ha mégis túl savanyúnak ítéled meg műved, cukor helyett használj egy kevés fruktózt!

Méregtelenítésre fel!

Fogyassz több folyadékot az anyagcseréje felpörgetéséhez! A tavaszi fáradtság egyik kínzó tünete, hogy álmosnak, levertnek érzed magad. Ha elegendő mennyiségű, és jó minőségű folyadékot viszel be, normalizálódik a vérnyomásod, ami segít, hogy energikusabb legyél a nap folyamán.

Mondj búcsút a fáradtságnak! Az arcbőröd is meg fogja köszönni, ha ásványvizet, gyógyteákat iszol! Az édesítővel készült, light üdítőitalok (mint a cola) szintén kerüljenek le az itallapról a kúra ideje alatt! Cukrot ugyan nem tartalmaznak, de a bennük lévő rengeteg tartósító és adalékanyag, színezékek igen ártalmas szerek. Makacsul lerakódhatnak a zsírszövetekben, amely eredménye a szűnni nem akaró narancsbőr. Ha mindenképp édes italra vágysz, készíts teát mézzel, vagy dobj néhány megtisztított, lédús gyümölcsöt (narancsot, ananászt, szőlőt, szilvát) a turmixgépbe, és ízesítsd őrölt fahéjjal, gyömbérrel!

A karcsú idomok rejtélye

Napi rendszerességgel ajánlott fehérhúsú szárnyasokból, vagy tengeri halakból készült ételek fogyasztása. A csirke- és pulykamell a sportolók diétájának alapját is képezi. Rajtuk pedig egy deka felesleg sincs. Ha nem vagy a húsok rajongója, igyekezz mással pótolni a fehérjebevitelt! Ez ugyanis alapfeltétele a zsírpárnák elégetésének, az energiaraktárak mozgósításának. Jobban érzed majd magad a bőrében, megszűnik a fáradtság, eltelít, és hosszabb időre ad energiát a fehérjékben gazdag étrend, mint a szénhidrátok.

Nehezebb is túl sokat enni belőlük, mint mondjuk a tésztafélékből, édességekből. Hüvelyesekből levest vagy főzeléket készíthetsz, felfedezheted a tojásételek széles repertoárját, mind remekül kombinálhatóak zöldségekkel. A rostok és a fehérjék ugyanis a fogyókúra alapkövei. Bőven válogathatsz a tejtermékek közt is, de ha valami újra vágysz, próbáld ki a szóját és a tofut! Köret és főétel is készülhet belőle. Minden csak a kreativitásán múlik.

Revitalizáló edzés

Ne hidd, hogy csak a zsírpárnák elégetéséhez van szükség sportra! Azok számára is fontos, akik nem küzdenek súlyfelesleggel. Az intenzív mozgás mentálisan is felfrissít, támogatja a hormontermelést és az immunrendszert. Segít, hogy kellően elfáradj, majd alaposan kipihend magad. Miközben levezeted a negatív stresszt, a szervezeted azon munkálkodik, hogy pozitív stresszhormont termeljen, amely eufórikus boldogságérzetet ad. Ideje felkeresni a közeli konditermet!

Forrás:http://www.noinetcafe.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=2539:keszitsuek-fel-testuenket-tavaszra&catid=4:fogyokura&Itemid=8

Nyerj egy évre elegendő intim higiéniás csomagot!

Kattints ide, hogy nyerj!

 

 

Nézd meg új videónk!

 

Nézd meg összeállításunk a Comfex Gáláról!

 

Nyerj Te is!